مطابق آمار پژوهشکده اقلیم‌شناسی عمده مناطق کشور به جز شمال غرب در یک ماه آینده دمایی بین 1 تا 6 درجه خنک‌تر از سال گذشته را تجربه خواهند کرد.
مطابق آمار پژوهشکده اقلیم‌شناسی عمده مناطق کشور به جز شمال غرب در یک ماه آینده دمایی بین 1 تا 6 درجه خنک‌تر از سال گذشته را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۰۲۷۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اطلاعات پژوهشکده اقلیم‌شناسی، از پیش‌بینی دمای هوا طی یک ماه آینده، در هفته دوم فروردین ماه از 14 تا 21 فروردین، مناطقی از نوار جنوبی کشور از استان ایلان تا استان سیستان و بلوچستان دمای 3 تا 6 درجه کمتر از مدت مشابه سال گذشته را تجربه می‌کنند. این در حالیست که در مناطقی از شمال غرب کشور و همچنین دامنه شمالی الببرز، دمای هوا 1 تا 3 درجه از بازه زمانی مشابه سال گذشته گرم‌تر خواهد بود.

بر اساس این آمار، طی هفته سوم سال جاری یعنی از 21 لغایت 28 فروردین‌ماه، نیمه جنوبی کشور دمای 1 تا 6 درجه خنک‌تر از سال گذشته را تجربه می‌کنند و برای مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل دمای 1 تا 3 درجه گرمتر از سال گذشته پیشبینی‌می‌شود و سایر مناطق کشور در نیمه شمالی نیز دما مشابه سال گذشته خواهند داشت.

جزئیات وضعیت دمایی جغرافیای ایران در یک‌ماه پیش‌رو

در هفته چهارم سال جاری یعنی از 28 تا 4 اردبیهشت 1402، همچنان نیمه جنوبی دمایی بین یک تا 6 درجه خنک تر از سال گذشته داشته و این مسئله در استان‌های شرقی سیستان و بلوچستان به حداکثر خود می‌رسد و همچنان استان‌های شمال غربی کشور بین 1 تا 3 درجه افزایش دما را تجربه می‌کنند.

مطابق این آمار در هفته‌های پنجم و ششم سال 1402 از تاریخ 4 تا 18 اردبیهشت ماه، دمای هوا در مناطق گسترده‌ای از کشور مشابه شرایط سال گذشته را تجربه کرده و در هفته پنجم، دمای توار ساحلی جنوبی 1 تا 3 درجه سانتی‌گراد فراتر از نرمال است. در هفته ششم نیز در استان‌های شمال شرقی دمای 1 تا 3 درجه گرمتر از شرایط سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی یک‎ ماهه دمای هوا در جغرافیای ایران | هوا نسبت به سال گذشته خنک‌تر است

به گزارش فارس، پیش‌بینی وضع هوا به ویژه در فصل بهار برای کشور بسیار مهم است، زیرا بخش قابل توجهی از بارش سال آبی در مناطقی از کشور طی این فصل به مخازن آبی منتقل شده و از طرفی آگاهی از دما برای پیش‌بینی‌های مصرف برق کشور بسیار اهمیت دارد./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها